Hlasy jazdcov po druhej RS
Hodinu po sobotňajšom poludní odštartoval 46, ročník Rallye Tatry. Štartové pole Majstrovstvách Slovenska v rally absolvovalo na úvod prejazdy rýchlostnými skúškami Šuňava (dĺžka 14,60 km) a Spišské Bystré (5,25 km). V priebežnom poradí vedie obhajca prvenstva Martin Koči, druhý jede Jaroslav Melichárek a na treťom mieste figuruje poľský jazdec Grzegorz Grzyb. V kontrole preskupenie po 2. rýchlostné skúške sme zachytíli nasledujúce ohlasy jazdcov z čela štartového poľa.
Martin Koči (SVK, Škoda Fabia R5, štart. číslo 1):
„Každého prekvapilo, ako sa šmýkalo. Zvolili sme ohľadom pneumatík
určitý kompromis medzi suchom a vodou. Mokré miesta boli dosť
nebezpečné a šmýkalo sa. Na trati prevažuje viac vlhkých miest. „
Grzegorz Grzyb (POL, Škoda Fabia R5, štart. číslo 2):
„Všetci máme rovnaké podmienky, niekde je mokro, niekde sucho. Čakali
sme do poslednej chvíle, čo obuť. Nakoniec sme zvolili priemer a táto
voľba nebola zlá. „
Ondřej Bisaha (CZE, Ford Fiesta R5, štart. číslo 3):
„Na prvej rýchlostnej skúške sme zajazdili piaty čas a boli sme prvá
posádka, čo obula mokré gumy. Nechceli sme riskovať na suchých gumách.
Na druhom úseku už bolo veľa vody. Slovenskí chlapci majú na rozdiel od
nás znalosť prostredia. Pre nás sa jedná o nové preteky. Ideme tu
prvýkrát, a ide sa veľmi rýchlo. Musím povedať, že idem naplno a s
veľkým nasadením aj napriek tomu strácame. „
Jozef Béreš ml. (SVK, Škoda Fabia R5, štart. číslo 4):
„Na prvej rýchlostnej skúške som išiel opatrne. Pred druhým úsekom
sme prezuli pneumatiky do kríža, a to zo sliky na mokrú gumu. Hneď po
štarte sme išli do priekopy ešte pred vracákom a trvalo veľa času než
sme sa dostali späť na vozovku.“
Jaroslav Melichárek (SVK, Ford Fiesta RS WRC, štart. číslo 5):
„Ide sa veľmi rýchlo. Pre nás to boli prvé tohtoročné rýchlostné
skúšky. Urobil som pár chýb na prvom úseku, kde to veľa šmýkalo. Voľba
pneumatík bol určitý kompromis. Ďoďi Béreš bol mimo trate, ale
nezabrzdil nás. Dostali sme sa pred neho, ešte než vyšiel z priekopy. „
Peter Gavlák (SVK, Škoda Fabia R5, štart. číslo 7):
„Na prvej rýchlostnej skúške sme dostali na začiatku defekt na ľavú
prednú. Stratili sme dosť času hneď v úvode. Bojujeme ďalej, do cieľa
je zatiaľ ďaleko. „
Igor Drotár (SVK, Škoda Fabia R5, štart. číslo 8):
„Krásne preteky. Na prvej rýchlostnej skúške som mal dobrý pocit až
do prvého retardéra, kde som nedobrzdil. Rozhodol som sa, že nezatočím
do zákruty a radšej som to nechal ísť rovno. Museli sme cúvať a prišla
strata rytmu. Na dalšej rýchlostnej skúške som sa dostal späť do tempa.
„
Tomáš Konečný (SVK, Subaru WRX STi, štart. číslo 9):
„Obuli sme zlé gumy, ktoré neboli najvhodnejšie. Na prvej rýchlostnej
skúške sme sa trápili, na druhej to fungovalo už lepšie. Vedieme
triedu, ale nie je to vôbec jednoduché udržať sa na trati. Mali sme
mäkšie gumy, ktoré boli vhodnejšie na vodu.„
Daniel Chwist (POL, Hyundai i20 R5, štart. číslo 10):
„Na úvod to boli dve ťažké rýchlostné skúšky. Trať a tieto preteky sú
veľmi náročné. Cesty sú veľmi klzké. Na prvej rýchlostnej skúške v
retardéri som mal problémy a stratili sme veľa času. Druhá rýchlostná
skúška už bola lepšia. „
Karel Trněný (CZE, Ford Fiesta R5, štart. číslo 11):
„Na úvodnej rýchlostnej skúške sme dobiehali auto štartujúce pred
nami a skoro nám rozbil predné sklo. Brzdil nás, budeme žiadať o
pridelenie náhradného času. „
Lukáš Lapdavský (SVK, Subaru Impreza WRX STi, štart. číslo 14):
„Na polovici prvej rýchlostnej skúšky sme dostali defekt, čo je bohužiaľ smola. Uvidíme, čo nám prinesie druhé kolo.“
Marian Kekeňák (SVK, Mitsubishi Lancer EVO IX, štart. číslo 16):
„Zatiaľ dobre. Na trati je veľa vyťahaného blata, než som čakal a ide
sa dosť rýchlo. Začiatok Šuňavy sa ide po suchu, ale v lesných úsekoch
je veľa vody. Sú to pre mňa tohtoročné prvé preteky a pomaly sa
rozohrievam.“
Rastislav Chvála (SVK, Peugeot 208 R2, štart. číslo 24):
„Trafili sme správne obutie. Bolo to super a dobre sme si zajazdili.
Nastavenie auta je výborné. Mám dobrý pocit z auta a ide sa nám
skvele.“
Martin Koiš (SVK, Ford Fiesta, štart. číslo 25):
„Zatiaľ sa rozbiehame. Rýchlostné skúšky sú z polovice na suchu,
zatiaľ čo druhá polovica sa ide po mokrom. Musíme si dávať pozor.“
Jozef Béreš (SVK, Ford Sierra Cosworth, štart. číslo 27):
„Nejde sa nám najlepšie, pretože sme dokončili auto deň pred štartom.
Testujeme ho, lebo sme nabehali iba jeden kilometer. Musíme opraviť
nedokonalosti. Ideme opatrne a hlavne testujeme.“
Ďalší spravodajský servis v rámci 46. ročníka Rallye Tatry 2019 prinesieme v nasledujúcich tlačových správach. Postupne budú uverejnené na oficiálnej webovej stránke www.rallyetatry.sk a na facebookovom profile tatranskej rally.
Roman ORDELT
tlačový tajomník