Zradný okruh v réžii Melicháreka
Starí harcovníci vedia, že na mestskej rýchlostnej skúške sa súťaž
obvykle nevyhráva, ale dá sa na nej veľa stratiť. Kľukatá trať, lemovaná
obrubníkmi a zvodidlami, nedovolí posádkam ani na chvíľu poľaviť
z koncentrácie. 6,3 kilometra dlhý prológ je zároveň dobrou ochutnávkou
automobilových súťaží pre širokú verejnosť.
V okolí mimoúrovňovej križovatky Poprad-Západ sa v piatok
večer zišli stovky priaznivcov. Videli skvelú jazdu bratov Jaroslava
a Erika Melichárekovcov. Ich prejazdy s Citroenom C4 WRC nepôsobili
najatraktívnejšie, no časomiera v cieli im ukázala suverénne najlepší
čas – 4:46,5 min.
Grzegorz Grzyb s Robertom Hundlom vodili svoj Ford Focus
WRC naoko dravšie, ale napokon boli o 8,4 sekundy pomalší. Úradujúci
slovenskí šampióni sa v priebežnom poradí tatranskej rely delia
o tretiu priečku s Jozefom Bérešom jun. a Zoltánom Repásom. Zmiešaná
slovensko-maďarská dvojica zaznamenala navlas rovnaký čas ako Poliaci.
Pred Grzyba a Béreša sa ešte stihla natlačiť prešovská
posádka Igor Drotár s Vladom Bánocim na Škode Fabia WRC. Aj oni však
výrazne zaostali za Melichárekovcami – o 7,1 sekundy.
Medzi produkčnými autami (trieda 3) vedú Josef Semerád
s Radovanom Moznerom (Mitsubishi Lancer) a hodnotenie vozidiel s jednou
poháňanou nápravou podľa očakávania ovládli Pavlovia Nagy a Kušnier
(Citroen C2 R2 Max).
Prvé kilometre Rallye Tatry nepriniesli šťastie každému.
Priskoro sa so súťažou rozlúčil domáci Emil Horniaček – navigátor
poľského jazdca Tomasza Csopika. Ich Mitsubishi vypovedalo službu
a posádka odstúpila. Problémy mali aj iní. Napríklad Radovan Bekeč so
Šimonom Fodorom dovliekli svoju Ladu do cieľa skúšky s dymiacim
motorom. Ďalej už nepokračovali, na riaditeľstvo súťaže však požiadali
o možnosť pokračovať v sobotu.
Štartové pole Slovenského Rally Pohára poriadne preriedili
technické problémy. Odstúpili Martin Buschbachera s Katarínou
Bachanovou (Škoda Fabia), Marek a Milan Králikovci (Škoda Felicia),
Rastislav Zvalo s Martinom Vicianom (Citroen Saxo), Juraj Urbaník
s Viliamom Derďákom (Škoda Fabia) i Petrovia Bujňákovci (Lada VFTS).
Vedenia sa ujali Palkovci – Miroslav navigovaný skúsenejším Vladimírom
(Renault Clio).
40. Rallye Tatry – neoficiálne poradie po RS1:
1. Melichárek/Melichárek (SR) Citroen C4 WRC 4:46,5 min., 2.
Drotár/Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC +7,1 s., 3. Grzyb/Hundla (PL) Ford
Focus WRC a Béres jun./Repás (SR) Subaru Impreza R4 +8,4, 5.
Hadik/Kertész (H) Subaru Impreza R4 +11,9, 6. Koči/Starý (SR) Škoda
Fabia S2000 +14,4, 7. Semerád/Mozner (ČR/SR) Mitsubishi Lancer Evo IX
+14,6, 8. Petho/Ruboczky (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +20,6, 9.
Ondrej/Gomori (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +20,7, 10.
Majerčák/Kollárik (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +23,7.
Slovenský Rally Pohár – neoficiálne poradie po RS1:
1. Palko/Palko (SR) Renault Clio 5:36,2 min., 2.
Haluška/Donoval (SR) SEAT Ibiza TDI +5,7 s., 3. Kundlák/Hranka (SR)
Honda Civic +8,2, 4. Kekeňák/Bernáth (SR) Škoda Felicia +10,6, 5.
Pazderák/Lieskovec (SR) Lada 2107 +12,9.
Autor: Filip Garaj tlačové stredisko Rallye Tatry









