Melichárek zvýšil náskok, Grzyb laboruje s technikou
V rámci prvej dnešnej sekcie si účastníci 40. Rallye Tatry prvýkrát
naostro vyskúšali rýchlostné skúšky Uloža-Nižné Repaše a Levočské
Kúpele-Záľubica. Následne absolvovali okruh v Poprade. Súťaž nabrala
hneď v úvode asi 20-minútové zdržanie kvôli prejazdu pravidelnej
autobusovej linky. Potom už prebiehalo všetko podľa plánu.
V skvelých výkonoch pokračuje duo bratov Melichárekovcov.
Topoľčiansky tandem prišiel pod Tatry s upraveným Citroenom C4 WRC
a súperom na teraz neprepustil ani jedno víťazstvo v rýchlostnej
skúške. „Konečne sa nám vyhýbajú problémy a Citroen je veľmi dobré
auto. Postupne navyšujeme náskok a chceme dôjsť do cieľa,“ povedal Jaro
Melichárek.
Šťastena ani zďaleka nepraje Grzegorzovi Grzybovi s Robertom Hundlom.
Očakávaný atak poľskej posádky sedlajúcej Ford Focus WRC neprišiel,
práve naopak. Slovenskí majstri klesli až na piatu priečku priebežného
poradia. „Je to pre nás veľké trápenie. Nemáme správne pneumatiky, auto
tým pádom nefunguje, ako by malo,“ zhodnotil Grzyb s tým, že po
servise to snáď bude lepšie.
Na pódium sa tak prepracovali dva špeciály Subaru Impreza R4.
Úspešnejšia je slovensko-maďarská posádka Jozef Béreš/Zoltán Repás.
„Tieto prvé tri skúšky sme išli opatrnejšie, v ďalších ešte skúsime
zatiahnuť,“ povedal Béreš, ktorý má pred tretími Andrásom Hadikom
s Krisztiánom Kertészom náskok 10,8 sekundy.
Rýchlostné skúšky pod Tatrami príliš neprajú vozidlám
špecifikácie Super 2000 a Martin Koči s Petrom Starým (Škoda Fabia
S2000) si to dobre uvedomujú. „Je to pre nás veľmi ťažké, na takých
skúškach som ešte nejazdil. Snažíme sa o dobrý výsledok, tak dúfam, že
šťastena nám bude naklonená,“ uviedol Martin Koči. Nedarí sa ani starým
harcovníkom, Igorovi Drotárovi s Vladom Bánocim (Škoda Fabia WRC).
„Táto trať mi pripomína slalom a ja nemám rád slalomy. Neviem sa dostať
do ideálneho tempa v tých nekonečných retardéroch,“ konštatoval
Drotár, ktorému patrí až šiesta pozícia.
Hodnotenie produkčných áut (trieda 3) je plne v réžii Josefa
Semeráda s Radovanom Moznerom (Mitsubishi Lancer Evo IX). „Ideme
v pohode, bez vážnejších komplikácií.“ Semerádovi sa „dýcha“ ľahšie aj
vďaka odstúpeniu Tomáša Ondreja. Ten svoje pôsobenie v súťaži ukončil po
technických problémoch hneď v prvom rannom teste. Druhí v triede sú
Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom (Mitsubishi Lancer) a tretí
Mário Csente s Petrom Těšinským (Subaru Impreza). „Veľmi zlé. Nedarí sa
nám a problém je vo mne. Netestoval som pred súťažou, nebol na to čas
a teraz je to vidieť. Na okruhu už jazdím časy ako Semerád, ale na
ostatných veľa strácam,“ posťažoval sa komárňanský jazdec.
Bez väčších problémov pokračuje domáci Bedřich Habermann, na 13.
mieste absolútne a šiestom v triede 3. „Je veľmi horúco. Trať je pekná
a veľmi rýchla,“ povedal.
Medzi vozidlami s jednou poháňanou nápravou vedie posádka Pavol
Nagy/Pavol Kušnier s Citroenom C2 R2 Max. K dobru majú viac ako minútu
pred Tomášom Fuskom a Jakubom Slovákom, debutantami za volantom
ďalšieho Citroenu C2 R2 Max.
Autor: Filip Garaj tlačové stredisko Rallye Tatry