V Pohári rozhodovala technika, prvenstvo bral Haluška
Slovenský Rally Pohár sa nezaobišiel bez tesného duelu, ani
dramatického zvratu. Posledné slovo napokon mali technické problémy.
Harmonogram SRP v rámci 40. Rallye Tatry obsahoval päť meraných
úsekov. Trikrát sa posádky predstavili na mestskom okruhu v Poprade
a raz na klasických testoch Uloža-Nižné Repaše, Levočské
Kúpele-Záľubica. Dovedna tak absolvovali necelých 125 kilometrov,
z nich 38,4 pokryli rýchlostné skúšky.
Miro Palko hneď v úvode ukázal, že skúseností už má dosť a môže
pomýšľať na prvé miesto. Zvlášť, keď mu rozpis číta bývalý skvelý
jazdec Vlado Palko. Rodinná posádka bola najrýchlejšia v piatkovom
prológu. Druhým v poradí, Petrovi Haluškovi s Michalom Donovalom (SEAT
Ibiza TDI), ušla o 5,1 sekundy.
Haluška odpovedal v sobotu ráno najlepším časom na Záľubici.
Palko si však pozíciu lídra udržal a vzápätí ešte zvýšil svoj náskok na
7,5 sekundy, keď dominoval na rýchlostnej skúške Uloža. Bolo jasné, že
o víťazovi rozhodnú až dva prejazdy mestským okruhom.
Napokon rozhodol hneď prvý, lebo Palkovcov výrazne spomalili
komplikácie s ich Renaultom Clio. „Mali sme problém s ventilátorom a na
tejto rýchlostke prestala fungovať elektronika. Doteraz to bolo veľmi
dobré, ale teraz sme stratili priveľa. Bolo to veľmi rýchle, s množstvom
retardérov, no povozili sme sa pekne,“ povedal Miro Palko. Košická
posádka na inkriminovanom úseku stratila bezmála trištvrte minúty
a v samom závere zviedla úspešný súboj aspoň o striebro s Jozefom
Kriškom a Jánom Bombom.
„V lese nám dvakrát vyplo turbo a motor išiel len v núdzovom režime.
Vôbec som neveril, že udržíme druhé miesto. Nakoniec sme dokonca
vyhrali, lebo Palkovci mali ešte väčšie problémy. Trať sa nám páčila,“
zrekapituloval Peter Haluška, ktorý vyhral nielen v absolútnom
hodnotení SRP, ale aj v triede P3. Bronz ostal v rukách Krišku
s Bombom.
Štvrté miesto absolútne a prvenstvo v P2 získali Kamil a Erik
Švecovci s Hondou Civic. „Trať bola celom, pekná, aj auto fungovalo.
Všetko v poriadku,“ uviedol jazdec. Najslabšie P-jednotky sa stali
korisťou v našich končinách celkom exotického Daihatsu Charade. Po
tratiach Rallye Tatry ho vodila posádka Tomáš Vrábel/Pavol Michalec.
Do cieľa došlo 13 dvojíc, deväť muselo v priebehu podujatia odstúpiť.
40. Rallye Tatry – neoficiálne konečné poradie v hodnotení SRP:
1. Haluška/Donoval (SR) SEAT Ibiza TDI 27:55,4 min., 2.
Palko/Palko (SR) Renault Clio +31,5 s., 3. Kriška/Bomba (SR) Renault
Clio +43,9, 4. Švec/Švec (SR) Honda Civic +44,2, 5.
Pavlinský/Kolivošková (SR) Citroen Saxo +54,5, 6. Vrábel/Michalec (SR)
Daihatsu Charade +2:24,8 min., 7. Chrenko/Ponec (SR) Suzuki Ignis
+2:36,6, 8. Šablatúra/Laurincová (SR) Škoda Felicia +4:08,0, 9.
Uhrin/Slamka (SR) Peugeot 306 +6:51,6, 10. Dedeček/Vojtko (SR) Peugeot
206 +6:57,0.
Víťazi jednotlivých tried
P1: Vrábel/Michalec
P2: Švec/Švec
P3: Haluška/Donoval
SRP 2013 – priebežné neoficiálne poradie po 3. podujatí:
1. Haluška 92 bodov, 2. Kundlák 89, 3. Pavlinský 81, 4. Kekeňák 67, 5. Kriška 61.
Autor: Filip Garaj, tlačové stredisko Rallye Tatry




